Friday 29 October 2021

PROJEK EKONOMI JINGGA13 JOHOR TERNAKAN IKAN AIR TAWAR - TALAPIA MERAH

Jingga13 Negeri Johor melebarkan lagi skop bidangnya dengan memulakan Ternakan Ikan Air Tawar. Ini adalah projek permulaan dengan usaha sama komrad Jingga13 Kota Tinggi Sdr Amat Jaafar.


Pihak kami merasakan usaha kearah ekonomi seperti ini, sangat penting kerana ianya bakal mendidik komrad-komrad menjadi berdikari dan mampu mengubah tahap kehidupan kepada yang lebih baik.

Tujuan utamanya adalah untuk mendapatkan sumber pendapatan. Sekurang2nya keuntungannya kelak bolehlah kami membelikan barangan bantuan kepada golongan susah dan yang memerlukan. Kami akan manfaatkan demi kebajikan masyarakat dan dapat membantu sesama sendiri.



Pihak kami juga sedan mengintip peluang-peluang lain yang akan dijadikan projek ekonomi untuk membantu kegiatan kami Jingga13 seluruh Johor.

Semoga usaha ini menemui kejayaan dan memperolehi pendapatan kepada komrad-komrad Jingga13 yang turut mengusahakannya.

Jingga13 Malaysia merakamkan ucapan jutaan TAHNIAH dan SYABAS kepada Jingga13 Johor di bawah kepimpinan  Koordinatornya Komrad Zabidie Abas yang berjaya memulakan satu projek ekonomi iaitu menternak ikan talapia merah bagi tujuan menjana ekonomi . 

Semoga usaha murni ini dapat menjadi contoh kepada cawangan JInggq13 di seluruh Malaysia .