Thursday 18 February 2021

JINGGA13 PEKAN GOTONG -ROYONG BAIKI ATAP DAN DINDING RUMAH SDR FADLY DARIPADA SUMBANGAN INSAF MALAYSIA

Derita Sdr Fadly sekeluarga akhirnya terubat bila Jingga13 Pekan dan Pahang telah mengambil inisiatif bergoyong -royong membaiki atap rumah dan dinding yang tidak mampu bagi seorang pemotong rumput yang berpendaparan tidak menentu untuk membaiki rumahnya .




Bayangkan selama ini apabila hujan lebat dan ribut yang kuat melanda , Sdr Fadly sekeluarga kebasahan malah menghadapi risiko keselamatan yg tinggi . 




Syukur dalam masa satu hari dapat disempurnakan pebinaan atap dan dinding rumah Sdr Fadly melalui kerja muafakat komrad Jingha13 Pekan bergotong -royong menjalankan kerja tersebut secara sukarela dengan dipimoin seorang tukang kayu yang mahir . 





Menurut Sdr Mat Diah , Koordinator Jingga13 Pekan menyatakan ." Jingga13 Pekan dan Pahang merakamkan jutaan terima kasih dan penghargaan yang sangat tinggi kepaada INSAF MALAYSIA di atas sumbangan RM1000 untuk menmbiayai kos pembelian barangan pembinaan atap dan dinding rumah Sdr Fadly serta beberapa individu yang turut menyumbang setta komitmen daripada Jingga13 Malaysia ".






Sdr Fadly turut merasa hiba dan berterima kasih di atas bantuan yang diberikan , tidak manpu beliau balas  terutama kepada INSAF MALAYSIA dan Jingga13 yang mana telah membaiki atap dan dinding rumahnya yang selama ini langsung tidak dihiraukan terutama Ahli Parlimen UMNO Pekan . 

Semoga Sdr Fadly sekeluarga dapat hidup dengan selesa dan bahagia bersama isteri dan anak-anak beliau .