Friday 14 February 2020

Jingga13 Kota Tinggi jalani gotong-royang bersih Balairaya Kg. Panti, Kota Tinggi

14 Februari 2020 , Jingga13 Kota Tinggi meneruskan khidmat Gotong Royong membersih Balairaya di Kg Panti, Kota Tinggi..


Balairaya ini adalah bangunan baru yang dibina untuk kegunaan masyarakat setempat. Malangnya bangunan ini tidak diserahkan kepada pihak MPKK sedari awal.


Menurut Pengerusi JKPZ kawasan tersebut yang juga merupakan Koordinator Jingga13 Kota Tinggi Sdr Kamaluddin Md Simpol, bill elektrik dan bill air dibalairaya itu tidak pernah dibayar dan tertunggak sehingga ianya telah dipotong. Ini angkara kelalaian kerajaan yang terdahulu.


Melihat keadaan persekitaran yang dipenuhi semak dan kotoran, Sdr Kamaluddin mengambil sikap penuh tanggungjawab dengan menganjurkan Program Gotong Royong bersama Komrad Jingga13.


Semak samun yang menutupi kawasan persekitaran balairaya, telah berjaya dibersihkan. Antara Kerja kerja yang dijalankan adalah meracun rumput, membersih longkang, mencantas pokok pokok bunga dan mengutip dan menyapu sampah sampah yang bersepah.


Selanjutnya, Sdr Kamaluddin akan bertemu dengan pihak YDP MDKT untuk berbincang berkenaan penyambungan semula elektrik dan air di balairaya itu.





Balairaya ini boleh dimanfaatkan untuk kegunaan masyarakat setempat. Adalah satu kerugian jika dibiarkan begitu saja tanpa pengawasan..