Thursday 14 November 2019

500 pelajar tingkatan 4 hadir Program Motivasi Kecemerlangan Peperiksaan SPM 2020 anjuran Jingga13 Kluang

Pertubuhan Kebajikan Jingga 13 Kluang dengan kerjasama Pejabat Pendidikan Daerah Kluang, Majlis Perbandaran Kluang dan MPKK Kg Muhibah Paloh telah menganjurkan Program Motivasi Kecemerlangan Peperiksaan SPM Tahun 2020. Sasaran program kepada pelajar tingkatan 4 yang akan menduduki peperiksaan SPM tahun 2020.


Program motivasi yang bertajuk , SEKARANG BUKAN MASA UNTUK HONEY MOON telah disampai oleh Pakar Motivasi terkenal, Tuan Haji Hushim bin Haji Salleh.


Program tersebut dimulakan dengan ucapan aluan dari wakil Jingga13 Malayasia, En Afzainizam bin Rahman, Setiausaha Jingga13 Malaysia seawal pukul 9.00 pagi


Seterusnya Pakar Motivasi, Tuan Haji Hushim bin Haji Salleh menyampaikan motivasi kepada pelajar-pelajar dan juga diadakan sesi soal jawab, program berlangsung sehingga pukul 12.30 tengahari.


Seterusnya ucapan dari Puan Siti Maisarah binti Sewandi dari Majlis Perbandaran Kluang dan ucapan dari En Shahat bin Md Shah, Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah Kluang.


Ucapan perasmian program telah dijayakan oleh YB Tuan Mohd Khuzzan bin Abu Bakar, Exco Kerajaan Negeri Johor dan juga menyampaikan sijil penyertaan kepada semua pelajar


Program motivasi tersebut melibatkan 500 pelajar dan 100 guru dari 28 buah sekolah yang terdapat di Daerah Kluang


Program turut dihadiri En Zabidie bin Abas, Ketua Koordinator Jingga 13 Johor , Tn Zainal bin Saron Ketua Kampong Muhibah Paloh dan juga komrad2 Jingga 13 Kluang dan Kota Tinggi.


Ucapan terima kasih kepada Tn Zainudin bin Kasim dari Pejabat Pendidikan Daerah Kluang yang banyak membantu dan memberi nasihat untuk menjayakan program motivasi. Terima kasih juga kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program motivasi tersebut. Segala kekurangan mohon jutaan kemaafan.

Sekian, terima kasih

Jaafar bin Matek
Koordinator Jingga 13 Kluang