Thursday 6 May 2021

ZIARAH KASIH JEJAK ASNAF RAMADHAN JINGGA13 SIMPANG RENGGAM DITEMANI AJK AMK SIMPANG RENGGAM MENYENTUH HATI NURANI

Ziarah kasih Jejak Asnaf Ramadhan,Di bulan yang penuh dengan kerahmatan ini, jingga13 Simpang Renggam meringankan tangan menghulurkan sumbangan kepada saudara kami Ahmad Basir bin Abdul Rahman .



Beliau adalah menjaga dan membersihkan tandas awam , di Simpang Renggam . Beliau telah melaksanakan tanggungjawab ini dengan baik sekali . Sdr Basir pemuda yang berasal Dari Layang-Layang ini pernah ditugaskan untuk menjaga atas awam di Pekan Renggam . Beliau meneruskan kelangsungan hidup berseorangan kerana kedua ibubapa beliau telah meninggal dunia .



Komrad Sukri Zakaria Koordinator Jingga13 Simpang Renggam berkata , " Kami juga berkesempatan melawat saudara kedua kami iaitu Sdr Mohd Yahya Bin Mohd Jemain yang tinggal di Kg Kuari Paya Mas Block 2 ".

Beliau juga sempat berbual dengan bonda Sdr Yahya , Puan Mahyah Binti Yonos yang agak peramah . Walaupun rumah tidak begitu besar dan sedikit usang kami lihat beliau gembira tinggal bersama ibu Dan adik - adiknya . Semoga sumbangan kecil ini dapat meringankan sedikit beban kedua-dua keluarga ini. 

Sumbangan disampaikan oleh Koordinator Jingga13 Simpang Renggam Sdr Sukri Zakaria dan di temani oleh AJK AMK keadilan Simpang Renggam Sdr Vijendran Dan sdr Chong Wee Cheng, keharmonian berbilang bangsa menyentuh hati , kelihatan kemesraan seperti satu keluarga yang berlainan bangsa.


#kamuadalahkami

#jingga13simpangrenggam

#jingga13malaysia

#salamramadhan

#salamsyawal

#muafakatperihatinberani

#malaysiaharmoni